Nanowrimolängtan

Jag hade redan bestämt att jag inte skulle vara med på Nanowrimo i år, men så läser jag om alla som ska vara med och då vill jag också. Samtidigt vet jag att det inte finns en chans att jag klarar skriva 50 000 ord i november. 

För det första har jag inte tillräckligt på fötterna för att starta ett helt nytt projekt. Ändå skulle jag vilja testa och skriva lite på tredje delen i Flocken för att se var det leder. Jag har ju grundidén klar för mig och att bara få flödesskriva kanske får inspirationen att kicka igång. I huvudet är jag redan hos de karaktärerna eftersom jag arbetar med redigeringen av Varghamn, som förhoppningsvis ska vara ute hos testläsare under november. 

Men jag ville också passa på att ta en paus från vargarna och ägna mig åt Lika olika under november. Jobbar jag med något annat några veckor kan jag komma tillbaka med fräscha ögon när Varghamn kommer från testläsarna.

Aaahhh!!! Beslutsångest.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

