Fem kapitel kvar

Jag anar slutet på den här redigeringsvändan, men medan jag redigerar går min man igenom mina nya kapitel och hittar saker att anmärka på. Han petar mest i språket, hittar stavfel, men jag har även satt honom på att kolla av miljöer, förklaringar och driv. Jag vill ju helst att manuset ska vara så felfritt som möjligt när det går till testläsare, även om det till viss del kan vara ogjort arbete om jag behöver göra stora omskrivningar efteråt.

Och ja… Jag har startat upp ett projekt på Nanowrimosidan. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Planen blir att känna lite på Vargtimme, arbetsnamnet jag har satt på tredje delen om Flocken, och varva det med redigering, omskrivning och tillägg av några nya scener till Lika Olika.

nanowrimo_2016_webbanner_participant

Jag har inga ambitioner på att skriva 50 000 nya ord. Men även om jag kan skriva en femtedel av det på Vargtimme och hinna en bra bit in på Lika Olika så är jag nöjd. Jag hoppas att själva nano-atmosfären ska göra mig extra taggad och det är så roligt att hänga på forumet och följa mina Writing buddies!

Ska ni vara med i Nanowrimo i år? Lägg gärna till mig (SaraValley)  som vän så kan vi följas åt under månaden.

Det här inlägget postades i Nanowrimo, Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fem kapitel kvar

  1. Veronica A. skriver:

    Har aldrig varit med i Nanowrimo men blir så sugen varje år… så jag hade så gärna velat. Dock kanske det blir svårt med min tighta deadline till De Tidlösa. Får se hur jag gör. Men kommer heja på dig iaf 🙂

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Ja, det är allt runt omkring som gör mig så sugen varje år. Sedan är det kanske inte lika kul om man snabbt hamnar på efterkälken… Men får man lite mer skrivet än vad man annars skulle ha fått under månaden har man ju ändå vunnit på ett sätt 🙂

      Gilla

Kommentera

