Tung vecka

Den här veckan har varit tung. Redigerandet har gått lite trögt och det har varit lättare att försvinna in i en bra bok istället för att få lite verklighetsflykt. Det har behövts. Jag trodde inte att valet i USA skulle påverka mig nämnvärt, men så hade jag hellre aldrig på allvar trott att republikanerna skulle vinna heller. Nu gjorde de det, med Donald Trump i spetsen och hela situationen har fått mig att känna mig riktigt uppgiven. Det spelade ingen roll hur många hemska uttalanden han gjorde, hur många skandaler som avslöjades eller hur vidrig hans syn på sina medmänniskor var och är -han vann ändå. Och budskapet till människor runt om i världen blir ju att det är okej att bete sig så. Det gör mig ledsen, ännu mer när vi har en liknande situation här i Sverige.

Igår tog vi farväl av min farmor. Det blev en jättefin begravning med efterföljande minnesstund, även om det alltid känns lite tungt att se nära och kära ledsna. Men farmor har det bättre nu. Hon är tillsammans med farfar igen och jag vet att hon har längtat.

Därför har det inte blivit så jättemycket gjort den här fredagen. Mest gos med minstingen medan vi väntade på att de andra barnen skulle komma med skolbussen, en bra bok och så har jag läst slutet om och om igen på ett av mina manus. Ni vet de där sista kapitlen där allt ordnar sig och så lever de lyckliga i alla sina dagar. Det var vad jag behövde påminnas om idag.

 

Det här inlägget postades i Allmänt babbel, Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

