Romancetips – December

Eftersom min gräsmatta i skrivandets stund är grön istället för vit kan det vara kul att drömma sig bort i romantiskt vinterlandskap. Då passar första delen i Nellie C Linds romanceserie The Elders of the Seasons perfekt. Första boken heter Winter’s Bride och där får vi följa Dawn och hennes möte med the Winter Lord.

wintersbrideBeskrivning från Goodreads: The Winter Lord is a man like no other. He rules the world together with the Summer Lady, the Autumn Lord and the Lady of Spring. That alone says that the Winter Lord is the wrong man to fall in love with, but Dawn loves him anyway.

The last thing Dawn expects is to be placed inside the Winter Lord’s prison because of a minor dispute. When he visits her and asks her to marry him, Dawn knows that nothing will ever be the same again. Her entire world is put into a spin, but soon, she realizes that things aren’t as they should be. The Winter Lord is hiding something, and when the truth is revealed, she understands that only one thing can save her life … Love. 

The Winter’s Bride är en härlig blandning av fantasy och romantik. Handlingen är närmast sagolik. Ett underbar berättelse fylld med magi, slott och en massa kärlek – kärlek som övervinner allt och som varar i evighet. Lite som Disney, fast för vuxna 🙂 Omslaget är otroligt vackert, vintrigt och lockar verkligen till läsning.
Nellie C Lind har snabbt blivit en av mina favoritförfattare. Hon är en riktig inspiration och jag har läst alla böcker hon har publicerat utom en. Romantiken och kärleken är alltid kärnan i hennes böcker även om handlingen har varierat mellan fantasy, paranormal och scifi. Nästa del i The Elders of the Seasons heter Autumn’s Lady och jag väntar med spänning på att den ska publiceras!
Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Romancetips – December

  1. Lovisa Wistrand skriver:

    Jag kan bara instämma i allt det där! En sådan himla underbar bok 😀

    Btw, jag har nyss börjat läsa DIN bok, Sara, och gud vad jag älskar den! Den hade varit utläst i ett svep om det inte varit för att jag har 0 fritid nu i och med min skrivutmaning. Har skrattat högt flera gånger. Särskilt alldeles nyss när Miriam bara ”Åh, så du gillar att prata snusk” xD

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Eller hur. Perfekt vinterläsning. Längtar till nästa bok från Nellie.

      Vad glad jag blir 🙂 Gillar man Miriam och hennes humor så kommer det lite mer av den varan i uppföljaren, där Miriam och Jonathan figurerar som bikaraktärer.

      Gilla

Kommentera

