Tidsbrist

Inläggen duggar inte precis tätt på bloggen just nu. Det beror på att skrivandet har gått lite på sparlåga under de senaste veckorna. Det har varit julpynt som ska fixas, klappar att köpa och dessutom har vi haft två öronoperationer och en hjärnskakning här hemma. Behöver jag säga att jullovet är efterlängtat?

Jag hade egentligen planerat att hinna redigera igenom Lika Olika ett varv för att sedan kunna skicka det till lite testläsare för att se om storyn håller. I skrivandets stund har jag inte ens hunnit halvvägs. Några kommentarer från testläsarna av Varghamn har däremot kommit in och efter julledigheten är det troligare att jag drar igång med det manuset istället. Jag hade hoppats att kunna skicka ett nytt manus på förlagsrunda i vår. Vi får se om den planen håller för råmanuset till tredje delen i Flocken-serien lockar också något oerhört.

Så mycket manus att skriva – så lite tid… Det är samma dilemma som med alla böcker jag vill hinna läsa.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tidsbrist

  1. Christina S skriver:

    Jag känner igen mig. Har så många nya idéer som jag vill skriva men samtidigt så längtar jag efter att få sätta tänderna i den andra boken i serien och redigera den. Dessutom så vill jag ju läsa en massa. Tänk om man kundfe få en extra timme eller två på dygnet 🙂
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

