Sådär ja!

Då har jag redigerat igenom hela manuset. Nu ska jag ägna helgen åt en långsam genomläsning och se om jag hittar några större missar, sedan är det dags för testläsare!

lika olikaDet ska bli spännande att höra lite andra åsikter om texten annat än min egen. I förälskelse-stadiet jag befinner mig har jag svårt att se bristerna. Dessutom blir jag snabbt väldigt blind för min egen text… Nästan farligt blind i bland. Har jag arbetat tillräckligt länge med en text är min hjärna så inställd på vad som ska stå på pappret att den självmant fyller i alla fel och tappade ord.

Men jag brukar försöka ta till lite olika knep för att överlista mig själv. Att göra en så liten sak som att ändra font, kan få hjärnan att hitta fel den hoppat över tidigare. Men det får bli senare när jag vet att storyn sitter.

Det är härligt att resan mot ett ”färdigt” manus har påbörjats. Särskilt som Lika olika var ett manus som jag inte alls hade planerat att skriva förra sommaren. Men en dag kom en idé och någon vecka senare visste jag att det var kört. Jag skulle inte kunna koncentrera mig på något annat förrän jag fått testa idén. Så kan det bli, men det är lite det som är charmen med att skriva också… 😉

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

