Romancetips – Januari

Det finns en sak som jag är lite extra svag för när det kommer till romance och det är när personer återvänder till sina hemstäder och sina barndomshem för att upptäcka att medan de varit ute och sett världen så har kärleken funnits där och väntat på dem hela tiden.

I Collide, första delen i Riley Harts serie om det lilla samhället Blackcreek, får vi följa Noah som efter att han fått reda på att hans pojkvän har bedragit honom, åker tillbaka till den enda plats där han egentligen känt sig riktigt hemma. Det har gått sjutton år sedan han och hans föräldrar hastigt lämnade Blackcreek – också den enda platsen där han haft en riktig vän. Cooper.

När Cooper kör på en fotgängare, som kliver ut i gatan utan att se sig för, och inser att det är hans gamle vän Noah som återvänt, erbjuder han sig genast att låta honom bo i hans hus (efter en tripp till akuten då förstås). Cooper blir minst sagt förvånad när han får reda på att Noah är gay, men tar ändå nyheten med ro. Det vill säga ända tills han kommer på sig själv med att tänka lite för mycket på sin vän och inser att han vill att de ska vara något mycket mer än så…

blackcreek_haftad

Serien fortsätter sedan med de två fristående delarna Stay och Pretend, där man får följa två nya par som hittar kärleken. Sedan avslutas serien med boken  Return to Blackcreek, en historia där man följer samtliga par under ett snöigt december.

En romantisk och passionerad serie med par som möts av många olika typer av svårigheter. Sjukdom, sorg och fördomar. Men allting slutar ju bra, så det är värt varenda tår!

Sedan är Noah hantverkare och Cooper brandman… I rest my case 😉

Det här inlägget postades i Böcker, Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Romancetips – Januari

  1. Christina S skriver:

    Det är min catnip också 🙂
    Låter helt klart som en serie jag ska skriva upp på min ”att läsa”- lista!
    Kram

    Gilla

    • Sara skriver:

      Det tycker jag 😉 Är du sugen på lite annan ”manlig” romantik får du gärna läsa mitt nya manus som åker ut till testläsare nu i veckan 😊😉

      Gilla

      • Christina S skriver:

        Oh det gör jag gärna 🙄 Mitt manus ska tillbaka till förlaget på måndag så efter det har jag massa tid till att läsa 😁 Bara att mejla över om du vill 😎
        Kram

        Gilla

      • Sara skriver:

        Åh, vad härligt att det är så nära nu! Måste kännas underbart 😀 Då mejlar jag manuset till dig, så kan du ta det när du får tid. Kram

        Liked by 1 person

Kommentera

