Ny scen

Efter en kommentar från en testläsare har Varghamn fått en ny scen idag. Sedan har några andra scener bytt plats för att det skulle stämma lite bättre med både kronologi och spänning och driv. Jag tror det blir mycket bättre så här. Lättare att begripa, utan att för den skull bli skriven på näsan.

Under förmiddagen kom jag på en massa bra saker till tredje boken i Flocken-serien och de skrevs självklart ner i manusets anteckningsblock i väntan på skrivstart. Som läget ser ut nu blir det inte förrän Varghamn har skickats till tryck.

Spellistorna på Spotify har också uppdaterats lite. Det blev väldigt mycket James Bay. Har egentligen ingen aning om vem människan är, mer än att en skrivkompis tipsat mig om hans namn någon gång för längesedan. Då hittade jag en lite deppig och vemodig låt som passade utmärkt till en passage i Lika olika. Nu hittade jag massa låtar på samma tema för uppföljaren till Varghamn. Det manuset börjar nämligen ganska deppigt. Men ibland måste karaktärerna må lite dåligt för att de ska kunna få det så mycket bättre 🙂

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

