Många bollar i luften

För mig är skrivandet ofta som en berg- och dalbana och det är väldigt lätt att motgångarna gör att man stannar upp och aldrig tar sig uppför den där långa backen som leder till ännu en härlig utförsåkning.

Där upplever jag att det underlättar att ha många bollar i luften, eller i alla fall många spännande manusplaner. När jag känner att jag har ett nytt manus att falla tillbaka på gör inte refuseringar och misslyckanden lika ont.

Har du ditt manus ute hos testläsare, lektör, eller väntar du på svar från förlag? Passa på att starta upp ett nytt manusprojekt medan du väntar. Delta i en novelltävling. Skicka in en novell till en veckotidning. Redigera ett tidigare manus och förbered det inför förlagsutskick. Så om du har otur och drabbas av ännu ett nej, är du i alla fall på väg mot något nytt, kanske rentav ett rungande JA! Kanske hann du skriva nästan ett helt råmanus medan du väntade på svar. Grattis! Jobba på så har du snart ett nytt manus att testa lyckan med.

Med det sagt vill jag nämna att Lika Olika har fått ge sig ut på sin första förlagsrunda! Den här gången har jag delat upp förlagen lite och skickar till några i taget. Mest för att dra ut på spänningen för egen del 😉 Och medan jag väntar ska Varghamn färdigställas och skickas till tryck, råmanuset till del tre ska påbörjas och går allt enligt plan kanske En midsommarnatt hittar ut till nätbokhandlarna också. Jag fick fin feedback från två av de stora förlagen på manuset och tycker att det förtjänar en chans hos läsarna. Romantik kan man ju aldrig få för mycket av. Dessutom vill jag gärna ha något att erbjuda alla de som tycker att övernaturligt låter lite skrämmande 😉

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

