Vi vann!

Tydligen var Tidaholm kommunen som fick allra flest centimeter snö i hela vårt land under helgen. Det känns dock inte som om den förstaplatsen är något att fira. Inte när man äntligen började få lite vår-feeling…

Den senaste veckan har jag helt grottat ner mig i Varghamn. Jag har inte hunnit nöjesläsa och knappt titta på något alls på Netflix. Det här intensiva manusarbetet kommer nog att fortgå någon vecka till. Sedan är det äntligen dags att skicka iväg manuset för provtryck. Då blir det en kort liten paus innan det landar i brevlådan och allt börjar om igen.

Varghamn blev lite längre än Ensamvarg. Ungefär 50 boksidor längre, men så var inte Ensamvarg mer än 270 sidor. Nu spräcker jag alltså 300-strecket. Det ska bli spännande att se hur långt kommande manus blir. Del tre kommer att få titeln Vargtimme. Eller skriver man Vargtimma?

Sedan har jag funderat lite på om jag ska ha bestämd form den här gången, alltså Vargtimmen. Men det kanske blir dumt eftersom jag inte har haft det med de tidigare titlarna. Vad tycker ni? Samtidigt är den tredje delen betydligt mer avslutande på alla plan, i jämförelse med t.ex. Ensamvarg. Blir det fler delar (och det hoppas jag verkligen) om skepnadsskiftarna kommer de bli betydligt mer fristående än de tidigare.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vi vann!

  1. Veronica A. skriver:

    Ser verkligen fram emot att få läsa uppföljaren 🙂 När det gäller titeln till bok 3, det är svårare, alla alternativ är bra, kanske gillar Vargtimmen bäst. Men som sagt alla är bra så kör på den som känns bäst för dig 🙂

    Liked by 1 person

  2. Kristina skriver:

    Åh jag tänker direkt att jag saknar ett N i slutet av Vargtimme. Tycker inte att det gör någonting att det blir i bestämd form. Men ska du ha obestämt form väljer jag nog Vargtimme. Tänker att man säger ”en timme” 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

