Nytt råmanus – ny spellista

När det går trögt med skrivandet, eller om jag bara behöver en liten paus, brukar jag leta låtar till den spellista som växer fram tillsammans med manuset. Vid skrivstart brukar den inte ha mer än en handfull låtar, men sedan byggs den på. Lika Olika hade efter råmanusets slut kommit upp i 28 låtar. Perfekt! Då har man lite variation lagom till redigeringen drar igång.

Just nu är det listan för den tredje delen i Flockenserien som växer i stadig takt. Här kommer två låtar som hängt med ett tag.

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nytt råmanus – ny spellista

  1. Bokstund skriver:

    Så kul med en spellista till skrivandet, har faktiskt ingen sån 🙂 Men har tänkt några gånger att jag kanske borde testa.

    Liked by 1 person

  2. Anna skriver:

    Låten ”Runaways” har jag typ spelat sönder vid det här laget, haha. Har också en spellista för mitt manus. Tror det var 30 stycken låtar sist jag kollade 🙂

    Liked by 1 person

  3. Ping: Tiden flög i väg… | Sara Dalengren

Kommentera

