Dejting-tv

Bonde söker fru har länge varit en favorit hos mig och några andra program där man får följa deltagare i jakt på kärleken har jag faktiskt inte tittat på….

…tills nu.

Nu har jag och min man totalt snöat in på Gift vid första ögonkastet. De senaste veckorna har vi tittat ikapp den svenska säsongen som sänds just nu, sett två säsonger av Gift vid första ögonkastet Australien och dessutom inlett den norska varianten.

Hittills är nog Australien favoriten och inte bara på grund av att alla männen är supervältränade 😉 Det är lite mer drama i den serien också… Samtidigt är jag lite sur över att konceptet redan är så stort för hela idén om att gifta sig med någon man aldrig träffat förut skulle kunna bli ett riktigt roligt manus! Men det går kanske att hitta någon annan vinkel och förnya idén lite 🙂

Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dejting-tv

  1. Kristina skriver:

    Bonde söker fru är helt underbart! Jag, maken och min bästa vän har som tradition att, sedan flera år tillbaka, samlas varje vecka och se programmet tillsammans. Vi slår vad om en massa saker: Vilka bönder kommer att väljas ut detta år? Vem kommer att ha en awkward speeddejt? Vem hittar sin stora kärlek? Kommer det att hålla mellan dem?
    Men förra året var vi alla tre extremt irriterade på Linda Lindorff som hela tiden skulle dra upp händelsen mellan Sigrid och Erik. Så inför denna säsong är det skärpning som gäller Linda!
    Gift vid första ögonkastet har jag ännu inte gett en riktig chans. Kanske dags att jag gör det nu då 🙂

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Ja, de eviga påminnelserna om Erik och Sigrid blev ju barnsligt till slut. Som om hon inte ville att de skulle få gå vidare. Vi får hoppas att årets säsong blir bättre 🙂

      Gilla

Kommentera

