Utvärdering Campnano!

campnano2017Det blev inga 10 000 ord under de sista veckorna av april. Sjuka barn, ledighet och förberedelser inför släppet av Varghamn kom emellan. Men jag skrev drygt 8000 ord och det är en bra början. Jag tog ikapp orden jag hade förlorat och skrev lika många till.

Skrivandet har också fått mig att tänka om lite gällande ordningen på de inledande scenerna och speciellt hur jag ska lägga upp handlingen för att inte förlora kontakten med spänningsmomenten mellan de scener som fokuserar mer på kärlekshistorien. Tanken är ju att de två huvudkaraktärerna tillsammans med spänningen ska bilda något som liknar en fläta. Men det är väldigt svårt att få till. Om jag ens lyckas över huvud taget …

Målet för maj blir återigen minst 10 000 ord, men gärna mer än så 😉 Nu finns inga ursäkter. Bara att skriva på!

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Utvärdering Campnano!

  1. Bokstund skriver:

    Heja heja! Bra jobbat 😁

    Liked by 1 person

Kommentera

