Så kom första refuseringen…

Och manuset de handlar om är förstås Lika olika som jag skickade ut tidigare i vår. Jag hade nästan glömt hur trist det är när de trillar in.

lika olikaDet var från ett av de stora förlagen och även fast man vet hur liten chansen är att ta sig in där så hoppas man ju alltid.

”Ditt manus är roligt, välskrivet och har ett bra driv vilket gör att man vill fortsätta läsa. Men…”

Men, men, men. Visst fanns det ett sådant. Konstigt vore väl annars 😉 Jag sparar kritiken i bakhuvudet och låter den mogna inför nästa genomgång av manuset. I nuläget fokuserar jag på det de tyckte var bra istället.

Jag har fortfarande många svar att vänta in. Än lever hoppet 🙂

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Så kom första refuseringen…

  1. Jenny Eriksson skriver:

    Hjärnan har ju en tendens att fokusera på det negativa, jag håller tummarna för dig och hoppas att du får ett glädjande besked 🙂 Tills dess! Ta åt dig av de fina orden även om det var en refusering.

    Liked by 1 person

  2. Ingela skriver:

    Vilket misstag de gör! Det är ett superbra manus, det är bara en tidsfråga innan någon nappar. Kämpa på och fokusera på det positiva!

    Liked by 1 person

  3. saralinneas skriver:

    Förstår att det känns surt… men jag måste ändå gratulera till en positiv, personlig refusering – det är ju stort! Snart når du säkert ända fram!

    Liked by 1 person

Kommentera

