Första milstolpen nådd

Egentligen är det inte speciellt bra att mäta sin manusprogress i ord. Det säger ingenting om kvalitén på det du har skrivit. Men …  jag gör det ändå 😉

Jag är starkt beroende av att se mitt skrivande gå framåt. Även om det vissa dagar bara är med några enstaka ord så är det en liten, liten bit på väg. För varje tiotusende ord som passerar känns målet närmare. Och känslan av att jag fixar detta ännu en gång blir starkare för varje milstolpe. Speciellt så här i början då jag fortfarande har lite svårt att ställa om till råmanus-mode. Nu är det viktigaste att få ner storyn och så länge jag håller mig någorlunda till den plan jag har lagt upp kan jag fixa resten sedan.

De dagar då jag glömmer det tänker jag på rådet från kvinna som dominerar min romancehylla med sin digra utgivning.

nora

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Första milstolpen nådd

  1. Kristina skriver:

    Jag gillar också att mäta mitt skrivande på något sätt. Tidigare så mätte jag det i ord men insåg att jag var alldeles för hård mot mig själv och att det är svårt att räkna ord när man redigerar. Istället har jag övergått till att räkna tid. Det skrev jag ett blogginlägg om för några veckor sedan:
    http://kristinawestling.se/2017/04/07/ar-vi-forfattare-eller-matematiker/
    Men huvudsaken är att alla hittar ett sätt att mäta sina mål och sina framsteg som känns bra! Sedan om man räknar ord, tid, sidor eller kapitel tror jag inte spelar så stor roll. Sedan ska jag erkänna att jag inte helt har övergett ordräknandet. Men ”old habits die hard” heter det ju 😉

    Liked by 1 person

Kommentera

