På hal is

Nu har jag publicerat de tre första delarna av På hal is på Wattpad och hädanefter kommer jag publicera en eller möjligtvis två delar i veckan beroende på längden på scenerna.

Historien skrev jag ett allra första utkast till under Nanowrimo 2013, så det är några år sedan nu. Jag har länge tänkt att jag ska damma av det och putsa upp det lite grann, även om jag inte har några planer på att skicka det till förlag i nuläget. Men det är en historia som jag hade väldigt roligt när jag skrev. Den är också lite ungdomligare än mycket av det andra jag har skrivit. Därför tänkte jag att den kanske skulle passa på Wattpad.

Att låta vem som helst läsa och kunna kommentera blir lite som en offentligt testläsning 🙂 Om det är många som gillar kanske jag hittar viljan att verkligen jobba så mycket som krävs för ett förlagsutskick. Nu är det mer ett roligt sidospår och en chans för mig att få hälsa på karaktärer jag har saknat.

Här kommer ni lite mer information om handlingen:

Kan den första kärleken även vara den största?

Julia går andra året på lärarprogrammet i Karlstad och är sorgligt ointresserad av killar. Det vill säga tills hon möter Taavi, finsk hockeyspelare för Färjestad, en kväll på krogen. Trots hennes aversion mot killar i allmänhet och sport i synnerhet inleder de en romans och Julia tänker inte låta något stoppa henne. Varken hennes egna fördomar om hockeyspelare, hennes hockeygalna väninnor eller det faktum att hennes erfarenheter av det motsatta könet är koncentrerat till kärleksromanerna hon slukar.

På hal is är en berättelse om förälskelse, heta bastubad och en galen finsk farmor.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

