I morgon är det dags! (+skrivsvacka)

Då signerar jag Ensamvarg och Varghamn i Hjo Bokhandel mellan 17-19. Det ska bli så roligt och jag hoppas jag får återse lite bekanta ansikten som tidigare köpt Ensamvarg av mig.

Annars började jag den här veckan med en liten svacka. Jag har skrivit om det förut, att skrivandet verkligen är som en berg- och dalbana för mig. Då och då kommer det en liten dipp och nu var det alltså dags igen. Jag började tvivla på det mesta och det hjälper inte att jag försöker intala mig själv att jag skriver för att ha roligt. Att det bara är en bonus om någon annan också vill läsa det jag har skrivit.

Att Lika olika är ute på förlagsrunda bidrar lite till osäkerheten. Jag älskar berättelsen, men föreställer mig ändå att förlagsarbetare runt om i landet sitter och skrattar åt just mig och mitt manus under sina kafferaster.

Tack och lov lossnade det lite igår kväll. Jag satte mig och läste en av romancenovellerna jag skrev förra sommaren. Eftersom jag skrev den inför en novelltävling fick den bara ha ett visst antal tecken. Därför tog den slut precis i samma stund som man förstår att det ska hända något mellan huvudkaraktärerna. Det gav mig feeling. Jag tog penna och papper och lät karaktärerna gå vidare. Bra beslut.

Under morgonen förde jag in den nya texten i novellen och sedan skrev jag en scen på råmanuset av bara farten. Härligt 🙂

Det här inlägget postades i Noveller, Skrivande och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I morgon är det dags! (+skrivsvacka)

  1. anethebergendahl skriver:

    Så roligt med en signering för dig. Tyvärr är det lååångt bort ifrån mig i Skåne. men jag hoppas det blir trevligt.

    Jag undrar hur man bokar en sådan? Om några månader är det min tur med bokrelease och signeringar. Hoppas på lite tips ifrån dig?

    Jag ska också gå i på Wattpad och läsa något du skrivet. Har inte hunnit än, jobbet tar nästan all min tid och redigeringen ovanpå det. Vad arbetar du med eller du är författare på heltid? 🙂

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Mitt tips är att du när din bok kommit ut försöker knyta kontakter med bokhandlare och andra affärer som skulle kunna vara öppna för att sälja din bok. Lokala bokhandlar brukar ta emot böcker på kommission om man frågar. Jag är uppvuxen i Hjo kommun och har fått fylla på böcker hos dem flera gånger, därför kändes det rätt att fråga dem om vi kunde ha en signering där nu när del två släpptes.

      Just nu arbetar jag inte. Jag försöker skriva så mycket som möjligt när barnen roar sig med annat, men det är inte alltid så lätt.

      Liked by 1 person

  2. anethebergendahl skriver:

    Tack för tipsen :). Jag har redan tagit kontakt med bokhandel i Lund, lämnat visitkort och pratat om boken. Tänker också ta kontakt med den lokala tidningen för en intervju. 🙂

    Gilla

Kommentera

