Novellen som växte

Ett par dagar då skrivandet gick trögt flyttade jag fokus till en romantisk novell som fick en fortsättning. Den gick från ca 2000 ord till runt 5000 ord. Noveller är svårt tycker jag. Mest för att formatet kan kännas för begränsat. Men det korta formatet gör också att jag fortare blir färdig och ett avslut kan ge energi åt andra längre projekt.

Jag har inga direkta planer för novellen i nuläget, men lade ut en förfrågan om testläsare på facebook och fick napp. Perfekt med lite nya ögon på den medan jag funderar på om det kan bli något roligt av den. Jag skulle själv tycka att det var roligt om det fanns romance i lite kortare format på svenska för stunder då man vill ha något snabbt och lätt, men ändå vill åt det lyckliga slutet. Noveller, kortromaner eller en hel novellsamling med bara romantik. Vore inte det underbart?

Har ni några tips på kortare romantiska texter lämna gärna en kommentar 🙂

 

Det här inlägget postades i Noveller och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Novellen som växte

  1. Kristina skriver:

    Det kanske är någonting att fundera på för att fler ska få upp ögonen för romance? En novellsamling med såväl kända som okända namn? 🙂 Mer romance åt folket säger jag bara!

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Det är faktiskt en riktig bra idé. På ett sätt borde det vara lättare att marknadsföra en novellsamling om alla som medverkat gör sitt bästa för att sälja in den hos nära, kära och lokalt där de bor. Det skulle bli en annan geografisk spridning än när man jobbar själv med marknadsföringen.

      Gilla

      • Kristina skriver:

        Eller hur? Ariton förlag vet jag har gjort en rad novellantologier liksom Ordberoende förlag. Så konceptet är ju inte helt otänkbart! Gäller bara att man har någon som drar i projektet 😉

        Liked by 1 person

Kommentera

