Det blev en liten paus

I alla fall från mina egna projekt. Istället har jag läst en massa och den här veckan testläser jag ett manus. Ibland behöver man en paus. Ibland behöver jag få längta lite efter mina karaktärer.

Om jag tittar tillbaka på anteckningarna jag fört över mina tidigare råmanus har det alltid funnits en paus på ett par veckor någonstans under arbetets gång. Så kanske är det precis vad jag behöver nu när koncentrationen inte vill infinna sig. Samtidigt kan jag inte låta bli att stressa upp mig för det känns som om tiden bara rinner i väg. Tankarna är och snurrar på annat håll. Inte minst på Lika Olika som befinner sig ute hos förlag. Sedan gör sommarens intågande att jag längtar efter att skriva något lättsamt, romantiskt och roligt. Tredje delen i Flocken kommer bli den mörkaste i serien. Även om det jag skriver knappast kan räknas som mörkt när jag jämför med andra författare och böcker. Men för mig är det mörkt 😉

Nästa vecka är första veckan på sommarlovet och då tänker jag ha pausat färdigt. Det är planen, sedan får vi se om jag lyckas ta mig i kragen.

 

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det blev en liten paus

  1. Kristina skriver:

    Skrivdagbok är så kul att föra! Tyvärr har jag blivit dålig på det de senaste månaderna. Men att kunna gå tillbaka och se mönster i sin skrivprocess är ovärderligt 🙂
    Hoppas att det känns bra när du drar igång igen efter din paus!

    Liked by 1 person

  2. Elisabet Nielsen skriver:

    Jag brukar stundtals likna min text vid en deg – eller vid ett helt brödbak, om man så vill. Om den får ligga till sig ett tag och jäsa och mogna går det lättare att gå vidare i processen sedan.

    Liked by 1 person

  3. anethebergendahl skriver:

    Det är härligt med pauser. Då kan man hitta på annat som har med läsande och skrivandet att göra. Vad är det för manus du testläser?
    Jag testläste ett manus för några månader sedan och det var jättekul.

    Att skriva ner vad man gör som en slags dagbok är perfekt. Själv gör jag det i excelark. Där har jag lätt översikt över alla mina kapitel och karaktärer.

    Så kom sommaren detta året med. Tjohoo! 🙂
    Snart semestertider…:)

    Liked by 1 person

Kommentera

