Romancetips – Juni 2017

Humor i romance ska inte underskattas. Jag älskar böcker som väcker många känslor i mig. Visst, jag vill uppleva förälskelsen, glöden, kärleken och frustrationen och sorgen när vägen dit blir svårare än vad karaktärerna kanske väntat sig. Men att få le emellanåt, eller ännu hellre, skratta högt. Det är så befriande och härligt.

I dag tänkte jag tipsa om en bok som fångade mig från första stund och som jag därför blev tvungen att sluka på en kväll. Losing it av Cora Carmack. En väldigt underhållande och rolig romance om missförstånd och förbjuden kärlek.

Losing It (häftad)As far as Bliss Edwards can tell, she’s the last virgin standing, certainly amongst her friends. And she’s determined to deal with the ‘problem’ as quickly and simply as possible. But her plan for a no-strings one night stand turns out to be anything but simple. Especially when she arrives for her first class and recognizes her hot new British professor.

But her plan for a no-strings one night stand turns out to be anything but simple. Especially when she arrives for her first class and recognizes her hot new British professor.

She’d left him naked in her bed just 8 hours earlier…

Även om det var ganska längesedan jag läste den är boken så finns det vissa scener som är jättetydliga i minnet. De flesta av dem riktigt roliga. Som första mötet mellan Bliss och Garrick. Där hon är på jakt efter ett one night stand och tycker att mannen som läser Shakespear i baren bara gör det för att verka intellektuell och dra kvinnor till sig. Eller den absurda ursäkt som Bliss använder för att lämna samma man i sin säng senare samma kväll när hon backar ur hela one night stand-grejen. En ursäkt som dessutom får konsekvenser för den fortsatta historien.

Losing it är en varm, ungdomlig och rolig kärlekshistoria. Gillar man dessutom män med brittisk accent och katter så kan jag rekommender att ni läser den här 🙂

Cora Carmack har förutom Losing it och dess uppföljare gett ut serien Rusk University och är just nu aktuell med fantasyn Roar.

 

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

