Ikapp och förbi

Äntligen kan jag fortsätta att fylla min lilla word-counter med ord igen. Ett skrivpass på förmiddagen resulterade i en ny scen som behövdes för att binda ihop starten på manuset. Det behövs egentligen en till, men den tar jag en annan dag. Stora delar av inledningen är alltså fortfarande lite som ett lapptäcke som bara delvis är ihop satt. Men snart så …

Eftermiddagen ägnade jag åt att skriva klart en novell. Sedan fick jag en idé på ett nytt manus. Den får simma runt i tankarna lite innan jag bestämmer mig för om den kan vara något att satsa på. Annars samlas idéerna på hög just nu. Vissa har alldeles egna anteckningsblock, andra har bara några nedklottrade sidor lite här och där. Jag skulle kunna hålla Nanowrimo-hastighet varje månad i flera år och ändå ha idéer kvar.

Synd bara att jag inte är typen som pallar att skriva flera tusen ord varje dag. Jag skyller på barnen, men ärligt talat vet jag inte om jag skulle få mer gjort om jag kunde sitta i ett knäpptyst rum, ensam och skriva åtta timmar om dagen. Vi får se hur det blir när barnen är utflugna… Lär dröja några år bara. Eller decennier…

Jag satte förresten ett ordmål på 15000 ord under juli. Håller tummarna för att jag ska ta mig i kragen och fixa det.

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ikapp och förbi

  1. anethebergendahl skriver:

    Visst är det härligt att fylla sin word-counter igen. Min är på 4% på bok 2. Började så smått men håller nu på att skriva synopsis mm.

    15ooor ord under juli månad låter rimligt. Det klarar du alldeles säkert utomordentligt. Håller tummarna för dig. 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

