En dag av böcker

Gårdagen blev en dag av böcker. Dock inte något som hade med skrivandet av dem att göra. Vi var på loppis och där blev det bokshopping för hela slanten. Eller, ja… Ett par blomkrukor följde också med hem, men annars gick resterande pengar till böcker.

IMG_20170702_165455

Jag försökte vara återhållsam med vilka böcker som fick komma hem till olästhyllan, men eftersom jag, syster och moder har planer på att starta ett antikvariat släppte jag alla hämningar lagom till att böckerna gick för 30 kronor lådan. När klockan blev fyra på eftermiddagen och loppisen var över blev läget än mer kaotiskt. Böckerna som fanns kvar (det var massvis) var nu gratis. Det var tur att min pappa varit förutseende och kopplat för släpkärran 😉

Bland mina egna fynd hittade jag några tillskott till Nora Roberts-samlingen, en deckare jag sett fram emot ett tag och tre paranormal/fantasy-romance som alla visade sig vara första delen i varsin serie. Perfekt.

IMG_20170703_183859

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En dag av böcker

  1. anethebergendahl skriver:

    Gud, så roligt du måste haft att gotta dig med alla de böckerna. Jag älskar att läsa Nora Roberts. De paranormal/fantasy-romance har jag förstås aldrig läst. Verkar det bra?

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Det var underbart!! Alla böcker utom de av Nora Roberts och Anders de la Motte var nya författare för mig. Ska bli spännande att se om de är så bra som jag hoppas. Perfekt att testa lite nya författare när jag fick böckerna så billigt 😉

      Gilla

  2. Kristina skriver:

    Herregud vad mycket böcker!! Men nu blev jag själv sugen att springa på loppis på lördag… 🙂

    Liked by 1 person

  3. Vad roligt! Jag har jättesvårt för att inte köpa böcker på loppis eller second hand. Ibland är det ju bara en femma för en pocket jag varit nyfiken på. 😊

    Liked by 1 person

Kommentera

