Mer från spellistan

Jag har tidigare delat med mig av lite låtar som ligger på spellistan för råmanuset jag skriver på just nu – tredje delen i Flockenserien. I dag tänkte jag dela med mig av ett par till.

För att komma till inlägg med tidigare låtar klicka här eller här.

Lyssnar ni på musik medan ni skriver och har ni några favoriter som ni tycker fångar ert manus extra bra? Dela gärna med er 🙂

 

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mer från spellistan

  1. Elisabet Nielsen skriver:

    Jag gjorde det förr men nu är min dator så slö att det är en pina att vänta medan den laddar ned fortsättningen. Ungefär mitt i låten. Typ ”Måste jag verkligen?”

    Jag brukade kanske inte lyssna så mycket just medan jag skrev, det var mest ett slags kickstart kitt med olika låtar jag lyssnade på för att komma i stämning med den text jag skrev. När jag väl kom in i skrivandet glömde jag snart nog att starta en ny låt när en tog slut.

    Medan datorn fortfarande var samarbetsvillig hann jag i alla fall märka att historisk romance/romantisk släktkrönika krävde ett något annorlunda kickstart kitt än fantasy (som jag försökte skriva innan jag växlade genre).

    Liked by 1 person

  2. Nu, till mitt dystopiska manus har jag en speciell spellista som jag lyssnat mest på när jag skrivit. Under redigering lyssnar jag nästan inte alls på något. Känns som det mest stör då.

    Liked by 1 person

Kommentera

