Hur går det med skrivmålen?

I början av året skrev jag ner mina mål för skrivandet 2017.

Första punkten på listan var att färdigställa Varghamn för publicering och det har jag uppnått. Punkt två var att avsluta ett nytt råmanus och där är jag inte ens halvvägs än. Men det är många månader kvar på året …

Nästa punkt var att skicka Lika Olika till förlag. Det här var den första punkten jag kryssade av. Jag har fortfarande flera svar att vänta in från förlag innan jag vet hur det går för mitt manus.

Sista punkten var att kämpa för utgivning av En midsommarnatt. Min bonde. Jag får förfrågningar från vänner och bekanta lite då och då om när de får läsa manuset.  Och det ska bli av. Men när och hur låter jag vara osagt. Jag undersöker lite olika möjligheter i nuläget.

Utöver punkterna ville jag bli bättre på att marknadsföra mig själv, strukturera upp min skrivtid och ta skrivandet på större allvar. Jag kan bli betydligt bättre på samtliga, men tycker också att jag har lärt mig mycket nytt under årets första halva. Jag har besökt två mässor hittills i år och försökt vara närvarande på sociala medier. Jag har tittat på otaliga tutorials på Youtube och har lärt mig grunderna i textsättning och att göra omslag. Det har varit både otroligt roligt och nyttigt. Det öppnar för möjligheten att testa att ge ut böcker helt själv i framtiden.

Drömmen är dock fortfarande att få in foten på ett större förlag och att få arbeta med en riktigt duktig redaktör. Det tror jag skulle vara enormt utvecklande för mig och mitt skrivande.

Satte ni upp några mål för ert skrivande 2017?

Det här inlägget postades i Skrivande och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hur går det med skrivmålen?

  1. Anna skriver:

    Mina mål var att inte stressa över skrivandet, utan ta det lite som det kommer 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

