Äntligen är nästa milstolpe nådd

Råmanuset till tredje delen i Flocken-serien har ju som bekant stått och stampat lite. Mycket på grund av att jag inte var helt nöjd med inledningen utan blev tvungen att skriva om stora delar.  Bara en sådan sak kan lätt göra att man tappar den där gnistan man har och allt blir så mycket jobbigare. Jag vill se att det hela tiden går framåt, att jag verkligen kommer någonstans.

Men nu, efter några månaders funderade, pillande och en del ångest, passerade jag äntligen 30 000  på råmanuset. Dessutom ligger handlingen väldigt klar för mig nu. Den ska bara skrivas ned.

Om det ändå inte tog så lång tid … 😉

I dag är sista dagen för Camp Nanowrimo förresten. Jag satte ett mål på 15 000  ord, som jag ganska snart justerade till 10 000. Jag behöver skriva 1300 ord till idag för att fixa det. Det skulle kännas bra om jag gjorde det, för mina Nanowrimo-försök brukar alltid sluta i misslyckande. Även när jag själv sätter gränsen för hur många ord jag ska skriva. Jag önskar att jag ett år kunde vara så superfokuserad och verkligen skriva de där 50 000 orden. Jag har klarat det förut, men just nu känns det som en omöjlighet. Det hindrar mig väl inte från att försöka i november i år igen.

 

 

Det här inlägget postades i Nanowrimo, Skrivande och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Äntligen är nästa milstolpe nådd

  1. Elisabet Nielsen skriver:

    Att behöva skriva om början för att allt att styra upp allt och få det att fungera är jäkligt svårt. Det är just vad jag kämpar med i mitt mastodontmanus just nu. Det är litet som att skjuta en oljetanker framför sig utan att se vartåt man styr. Fördelen är att det faktiskt blir bättre den här gången – och hålet jag måste fylla innan jag är tillbaka i handlingen och kan börja redigera och bearbeta den på allvar krymper sakta. Mycket sakta. Typ ord för ord och mening för mening.

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Härligt Elisabet! Lycka till med manuset. Jag kan lova att vi är många romancetörstande som väntar på något nytt att sätta tänderna i 😊

      Gilla

Kommentera

