Romancerapport #2

Hur mycket romance konsumerade jag under juli? Inte så mycket som jag kanske skulle önska, men så är det alltid med romance och läsning över huvud taget. Mycket vill ha mer, brukar man ju säga. Två böcker blev det i juli och en avslutade jag första augusti, så den får också hänga med i den här rapporten.

IMG_20170802_114931

 

Loved Cyborg av Nellie C. Lind. Detta är andra boken i cyborg-serien Bound by Her. Det finns en novell mellan bok ett och två, som jag också kan rekommendera. Jag gillar Nellies böcker för att de inte håller tillbaka. Det får vara precis hur romantiskt som helst och man vet aldrig riktigt vad hon hittar på härnäst. Jag har läst både paranormal, fantasy och scifi-romance av henne och aldrig blivit besviken. Loved Cyborg var inget undantag, det var egentligen bara en grej som jag inte riktigt gillade och det var kärlekscenen som involverade mer än två personer. I boken får vi möta Celise, olyckligt förälskad i en cyborg som aldrig kan bli hennes. Men så får hon veta att kvinnan han är bunden till är döende och att han själv kommer att dö med henne om de inte kan föra över bandet som håller honom vid liv till Celise istället. Det bästa med den här boken, förutom all romantik förstås, är att den verkligen öppnar upp serien. Nya karaktärer, nya möjligheter. Vi får veta mer om företaget som skapat Cyborgerna och det står klart att allt kanske inte är fullt så enkelt som det verkade i bok ett. Det gör att jag ännu mer ser fram emot bok tre.

Betyg: ♥♥♥♥

 

If You Leave av Courtney Cole. En del i serien Beautifully Broken. Madison Hill är van att klara sig själv. Efter att hennes föräldrar dött i en bilolycka axlar hon ensam ansvaret för familjerestaurangen. Efter att ha vuxit upp med föräldrarnas turbulenta och våldsamma förhållande är hon är extra försiktig när det kommer till män. Men så träffar hon Vincent. En fd Army-Ranger och krigshjälte, men som efter en fasansfull natt i Afghanistan lagt den karriären på hyllan. Hur gärna han än vill gå vidare med sitt nya liv är han fast, fast i skräcken med ett monster inom sig.

Gripande, hett och väldigt romantiskt. Perfekt för den som gillar lite mer ångestfyllda och laddade kärlekshistorier, där allt inte bara är fluffigt och gulligt. Nästan en fullpoängare från mig.

Betyg: ♥♥♥♥+

 

Taking it all av Maya Banks. Sista delen i hennes serie Surrender. I den här delen återkommer S/M-temat när vi får föja det gifta paret Jessie och Tate. Under seriens gång har vi förstått att allt inte står rätt till mellan det förut så lyckliga paret och i Taking it all ställs allt på sin spets. Kan Jessie och Tate hitta tillbaka till varandra och hur många svek kan man tolerera innan det är dags att packa sin väska och gå?

Det var intressant att läsa en romance om ett gift par som redan känner varandra väl, istället för som annars, det nyförälskade paret. Eftersom det var sista delen i serien fick man även en hel del uppföljning på de två första paren och sånt  uppskattas alltid 😉

Betyg: ♥♥♥♥

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Romancerapport #2

  1. Oj. Jag tycker också att kärleksscener som involverar fler än två personer är … nej.

    Liked by 1 person

    • Sara skriver:

      Det fanns en god anledning till scenerna, men ändå tog det emot lite att läsa på ett sätt. Just i den aspekten antar jag att jag är ganska traditionell… 😏

      Gilla

Kommentera

