Sista milstolpen innan mål

Äntligen har jag passerat 60 000 ord på Lika olika.

För varje 10 000 ord har det känts som jag kommit ytterligare ett stort steg på vägen. I den takt jag har skrivit mitt pågående manus har det inneburit ungefär varannan vecka. Jag brukar försöka ha 5000 ord som veckomål och ibland är det inga problem alls och jag skriver det dubbla, men andra veckor är det en riktig kamp. Lägg till lite oförutsedda saker i privatlivet eller något annat som tar energi och uppmärksamhet och man får vara glad om man skriver hälften.

Men nu .. Nu har jag fått vittring på mål.

Det är nästan så att jag får säga åt mig själv att inte stressa för då blir miljöer, detaljer och inte minst känslan lidande. Samtidigt vill jag bara bli klar och tänker att detaljerna får jag ta i nästa vända. Det blir en balansgång, men snart … snart 🙂

3 reaktioner till “Sista milstolpen innan mål

  1. Marie: Mitt skrivliv 16 september, 2016 — 08:02

    Sjukt bra jobbat!
    Och oj vad jag känner igen mig i viljan att ”ösa på” och bli färdig med råmanus (och nu med redigeringen). Särskilt när det där magiska flowet infinner sig.
    Häromdagen fick jag inse att om jag redigerat 10 000 ord på en dag så kommer jag inte att hinna med de resterande 70 000 bara för att jag sitter hela kvällen.
    Att avbryta kan vara svårt! Men det ska vi vara glada för 🙂

    Gilla

  2. Heja, heja!
    Bra jobbat. Njut av sista biten nu 🙂 Att lägga de sista bitarna på plats.
    Kram

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close